EN | GR
 Κεντρικό μενού
Skip Navigation Links
ΕισαγωγήExpand Εισαγωγή
ΑκαδημαϊκάExpand Ακαδημαϊκά
Πρόγραμμα σπουδώνExpand Πρόγραμμα σπουδών
Προσωπικό του Τμήματος
ΥπηρεσίεςExpand Υπηρεσίες
ΜεταπτυχιακόExpand Μεταπτυχιακό
Χρήσιμοι σύνδεσμοι
Συζητήσεις
 Είσοδος χρήστη
Όνομα χρήστη
Κωδικός χρήστη
Κωδικός ασφαλείας

Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΤΕ

Διεύθυνση: Τ.Θ. 141,
57400
 Θεσσαλονίκη
Τηλ: 2310 013 621
Φαξ: 2310 791 132
E-mail: infoel@teithe.gr

Facebook

Android εφαρμογή της σελίδας

Σελίδα ΑΤΕΙΘ: www.teithe.gr


Καταγραφή αποφοίτων

Η βάση δεδομένων των αποφοίτων του Τμήματος δημιουργήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ για την Αναμόρφωση Προγραμμάτων Προπτυχιακών Σπουδών





Κεντρική5-511 ΚΕΡΑΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΟΣΗ
ΚΕΡΑΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΟΣΗ
Τύπος διδασκαλίας Διάφορες μορφές διδασκαλίας
Εβδομ. ώρες διδασκαλίας 6  
Πιστωτικές μονάδες 7  
Ηλεκτρονική σελίδα http://www.el.teithe.gr/Lessons.aspx?View=Content&ID=39
   
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  
Το μάθημα καλύπτει το θεωρητικό υπόβαθρο που απαιτείται για την κατανόηση της λειτουργίας των
κεραιών και της διάδοσης ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων και παρέχει στους φοιτητές τα κατάλληλα
εργαλεία για την αντιμετώπιση πρακτικών εφαρμογών που σχετίζονται με κεραίες και μοντέλα
διάδοσης.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση:
● Να περιγράφει τους βασικούς μηχανισμούς διάδοσης ραδιοκυμάτων.
● Να ορίζει την πόλωση του κύματος και να υπολογίζει τα βασικά μεγέθη που σχετίζονται με την
αποπόλωση (π.χ. γωνία αποπόλωσης, λόγοι της έντασης των πολωμένων/αποπολωμένων
συνιστωσών του πεδίου).
● Να υπολογίζει τις βασικές παραμέτρους μιας κεραίας (π.χ. ακτινοβολούμενη ισχύς, ένταση
ακτινοβολίας, κατευθυντικότητα, αντίσταση ακτινοβολίας).
● Να διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα σε μια ισοτροπική και μια κατευθυντική κεραία και να
σχεδιάζει το διάγραμμα ακτινοβολίας μιας γραμμικής διπολικής κεραίας.
● Να συγκρίνει τα χαρακτηριστικά (πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα) βασικών τύπων κεραιών και να
κρίνει, με βάση αυτά, ποιά είναι η κατάλληλη κεραία για κάθε πρακτική εφαρμογή.
● Να μετρά το συντελεστή ανάκλασης και το λόγο στασίμου κύματος μιας κεραίας και να κρίνει αν
αυτή είναι συντονισμένη. Να καθορίζει την περιοχή συχνοτήτων λειτουργίας μιας κεραίας, με
βάση τα μεγέθη που έχει μετρήσει.
● Να αξιολογεί τα μοντέλα διάδοσης και να προτείνει το κατάλληλο μοντέλο για τον υπολογισμό
των απωλειών σε μια ζεύξη η οποία απαντάται σε τηλεπικοινωνιακές εφαρμογές.
 
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  

Ακτινοβολούμενη ισχύς, ένταση ακτινοβολίας, κατευθυντικότητα, κέρδος, ενεργός επιφάνεια,
διάγραμμα ακτινοβολίας, αντίσταση ακτινοβολίας μιας κεραίας. Διάγραμμα ακτινοβολίας (κύριος,
οπίσθιος, πλευρικοί λοβοί και συναφή μεγέθη).
Θεώρημα αμοιβαιότητας. Πόλωση. Η κεραία ως στοιχείο κυκλώματος, αντίσταση εισόδου,
συντελεστής ανάκλασης, λόγος στασίμου κύματος, συντονισμός.
Δίπολο Hertz και γραμμική διπολική κεραία. Ισοτροπική κεραία.
Ομοιόμορφες γραμμικές στοιχειοκεραίες.
Τύποι σύγχρονων κεραιών που απαντώνται στην πράξη (Yagi-Uda, λογαριθμική περιοδική κεραία
διπόλων, κεραία χοάνης, κεραία ανακλαστήρα, τυπωμένη κεραία).
Μηχανισμοί διάδοσης ραδιοκυμάτων.
Ανάκλαση και διάθλαση επιπέδου κύματος και επίδραση εδάφους πεπερασμένης αγωγιμότητας.
Ακτινοβολία διπόλου πάνω από έδαφος.
Διάδοση ελεύθερου χώρου.
Μηχανισμοί διάδοσης στην τροπόσφαιρα.
Επίδραση της μορφολογίας του εδάφους, περίθλαση λόγω εμποδίων.
Πολλαπλές οδεύσεις, διαλείψεις. Διαλείψεις λόγω ατμοσφαιρικών κατακρημνίσεων. Απόσβεση
ραδιοκυμάτων λόγω καιρικών φαινομένων (βροχόπτωση κ.λπ.).
Αποπόλωση ηλεκτρομαγνητικού κύματος. Ατμοσφαιρική απορρόφηση.

   
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ  
Πρόσωπο με πρόσωπο θεωρητική διδασκαλία.
Εργαστηριακή εκπαίδευση σε μικρές ομάδες φοιτητών.
Ασκήσεις πράξης σε μικρές ομάδες φοιτητών.
   
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ  

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (ΓΕ) (70%)
- Επίλυση προβλημάτων/υπολογισμοί
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
ΙΙ. Εργαστηριακή εξέταση (ΕΕ) (15%)
- Εργαστηριακές εργασίες/τεχνικές αναφορές/μετρήσεις σε μικρές ομάδες
ΙΙI. Εξέταση σε ασκήσεις πράξης (ΑΠ) (15%)
- Ατομικές εργασίες εξάσκησης
Ο βαθμός του μαθήματος (ΓΕ*0,7 + ΕΕ*0,15+ ΑΠ*0,15) πρέπει να είναι τουλάχιστον πέντε (5).
Ο βαθμός καθενός από τα Ι, ΙΙ, ΙΙΙ πρέπει να είναι τουλάχιστον τέσσερα (4).
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα στους φοιτητές από την ηλεκτρονική σελίδα του μαθήματος και
ανακοινώνονται στο πρώτο μάθημα.

   
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ  

Ελληνικά ή μεταφρασμένα διδακτικά συγγράμματα:
• Α. Κανάτας, Φ. Κωνσταντίνου και Γ. Πάντος, Ασύρματες Επικοινωνίες, Εκδόσεις Α. Κανάτας, 2010.
• C.A. Balanis, Κεραίες-Ανάλυση και Σχεδίαση, Εκδόσεις Ίων, 2005 (1η εκδ.).
• Ι.Δ. Κανελλόπουλος, Διάδοση Ηλεκτρομαγνητικών Κυμάτων σε Γήινο Περιβάλλον, Εκδόσεις Τζιόλα,
2006.
• J.D. Kraus, Κεραίες, Εκδόσεις Τζιόλα, 1998 (2η εκδ.).
• Σ.Α. Πακτίτης και Α.Α. Νασιόπουλος, Εισαγωγή στη Διάδοση Ηλεκτρομαγνητικών Κυμάτων,
Εκδόσεις Ίων, 2007.
Ξενόγλωσσα διδακτικά συγγράμματα:
• S.K. Das and A. Das, Antenna and Wave Propagation, Tata Mc-Graw Hill Education, 2013.
• W.L. Stutzman and G.A. Thiele, Antenna Theory and Design, Wiley, 2013 (3rd ed.).
• R.E. Collin, Antennas and Radiowave Propagation, Mc-Graw Hill, 1985.
• J. Volakis, Antenna Engineering Handbook, Mc Graw Hill, 2007 (4th ed.).
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
IEEE Transactions on Antennas and Propagation
IET Microwaves, Antennas and Propagation

 
Επιστροφή
Σχετικά | Online χρήστες: 12
el.teithe.gr © 2002-2019